Vanliga frågor

Här kan du hitta svar på några av de vanliga frågor vi får in på Designljus.se. Förhoppningsvis hittar du svar på din fråga här. Hittar du inte svaret här på vanliga frågor eller har du någon annan fråga eller funderingar, maila oss på info@designljus.se

BESTÄLLNING

Alla beställningar sker direkt på www.designljus.se.

FRI FRAKT ÖVER 500 KR

Vi erbjuder fri frakt när du handlar för över 500 kronor.

ORDERBEKRÄFTELSE

Efter genomförd beställning skickar vi en orderbekräftelse till den e-postadress du angivit. Orderbekräftelsen är ditt kvitto och garanti på att beställningen har gått igenom.

JAG HAR INTE FÅTT MIN ORDERBEKRÄFTELSE

Vi skickar alltid orderbekräftelsen direkt efter genomförd order, har du inte fått din orderbekräftelse så kolla först din skräpkorg och därefter kontakta kundtjänst på info@designljus.se så hjälper vi dig.

ÄNDRA / AVBESTÄLLA BESTÄLLNING

Vi är snabba på att skicka iväg våra produkter så om du vill ändra din beställning ta kontakt med kundtjänst på info@designljus.se och uppge det ordernummer du fick på orderbekräftelsen.

SKICKA TILL EN ANNAN ADRESS

Om du väljer att betala med kort kan vi skicka ditt paket till en annan adress. Skicka oss ett mail med ditt ordernummer så ändrar vi adressen manuellt.

LEVERANS

Efter att vi har packat och skickat din beställning får du en bekräftelse på att ditt paket är på väg. Du får även ett kollinummer så du kan följa paketet. Vi skickar våra paket med PostNord, DHL eller Schenker och har en leveranstid på 5–8 arbetsdagar. Paketet skickas till närmaste utlämningsställe och du får meddelande av transportbolaget när du kan hämta paketet.

LEVERERAR DESIGNLJUS.SE UTANFÖR SVERIGE?

Ja, vill du ha hjälp med att lägga din order är du varmt välkommen att kontakta kundtjänst på info@designljus.se.

KONSUMENTKÖPSLAGEN

Enligt distanshandelslagen har du som kund 14 dagars ångerrätt på alla köp. Läs mer om konsumentköplagen på deras hemsida www.konsumentverket.se.

RETURER

Vill du returnera ett köp, maila följande uppgifter till info@designljus.se

– Ordernummer
– Kundnamn
– Artikelnamn
– Orsak till retur

När vi mottagit din returbeställning, mailar vi ut en returfraktsedel till dig inom två vardagar. Returkostnaden dras av vid krediteringen av ditt återköp. Produkten ska skickas väl emballerad.

REKLAMATIONER

Har du upptäckt fel på någon av dina produkter har du möjlighet att reklamera. Vi följer konsumentköplagen och reklamationsrätten. Maila följande uppgifter till info@designljus.se

– Ordernummer
– Kundnamn
– Artikelnamn

När vi mottagit din reklamation återkommer vi med vidare instruktioner inom två vardagar.

SÄKERHET OCH BETALNING

Vi samarbetar enbart med välkända leverantörer av kort- samt fakturabetalningar och följer alla de krav som finns gällande säkerhet vid betalningar och hantering av personuppgifter över internet. Vi sparar inga kortuppgifter och alla dina uppgifter är krypterade enligt SSL (Secure Sockets Layer).

HANTERING AV PERSONUPPGIFTER

Designljus.se följer personuppgiftslagen (PUL) och vi hanterar alla personuppgifter konfidentiellt lämnar aldrig ut några personuppgifter.

BETALNINGSALTERNATIV

Vi erbjuder flera olika betalningsalternativ;

– Kortbetalning med Visa eller Mastercard
– Klarna faktura

Vi använder oss endast av säkra betalningslösningar och dina kortuppgifter sparas inte.